top of page

Gruppo

Pubblico·18 membri

WRC 5 FIA Svetovno Prvenstvo V Reliju


Mednarodna avtomobilistična zveza FIA je pravkar oznanila koledar dirk za sezono 2023 v reliju. Prihodnje leto bo tako na sporedu 13 dirk za Svetovno prvenstvo (WRC). Tekmovalna karavana bo že po tradiciji nastope svoje pričela na zelo zahtevnem reliju Monte Carlo, katerega start bo 22. januarja. Poleg Evrope pa bodo moštva med sezono obiskala še Srednjo in Južno Ameriko, Afriko in na koncu še Azijo.




WRC 5 FIA svetovno prvenstvo v reliju



Velja še omeniti, da bo prihodnje leto na sporedu tudi 7 relijev za Afriško prvenstvo in 6 relijev za Bližnjevzhodno prvenstvo. Ostala tekmovanja (CODASUR, NACAM in R-GT) bodo svoje koledarje predvidoma dobila šele sredi decembra.


C3WRC pod vtisom svojega bratranca, modela Citadine, oznanja velik povratek Citroëna na svetovno prvenstvo relijev pod okriljem FIA.>> Podobno kot bratranec Citadine tudi C3 WRC zastopa barve Citroëna na svetovnem prvenstvu relijev pod okriljem FIA.


Vse od svojega nastanka v letu 1919 do danes nam Citroën dokazuje, da se je sposoben spopadati z drznimi izzivi na področju avtomobilskega športa in avantur. Modeli znamke Citroën so si prve zmage v reliju prislužili v petdesetih letih prejšnjega stoletja. Vendar pa se je sodobno tekmovalno obdobje v resnici začelo v začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja. Čeprav nista nikoli požela velikega uspeha, sta Visa 1000 Pistes in BX 4TC (oba sta ustrezala pravilniku skupine B) zaslužna za to, da se je reli zasidral v Citroënove gene.


Kralji puščave Leta 1989 so takratni oddelek za avtomobilski šport preimenovali v Citroën Sport, pred katerim je bil prvi večji izziv: zmaga na reliju Pariz-Dakar. Že v prvem poizkusu je požel velik uspeh. Ari Vatanen je slavil zmago na tem reliju leta 1991. Njegovemu uspehu so sledile še tri zmage, ki jih je nanizal Pierre Lartigue v letih 1994, 1995 in 1996. Dirkalniki ZX Grand Raid so kot pravi kralji puščave na 42 dirkah osvojili 36 zmag in si prisvojili pet naslovov svetovnega prvaka na prvenstvu FIA Cross-country rally.


Kako je prišlo do tega, da se Citroën vrača na prvenstvo WRC? "Na to odločitev je vplivalo več dejavnikov. Ko smo zaključevali s triletnim ciklom nastopanja na prvenstvu WTCC, se je znamka začela pripravljati na lansiranje strateško pomembnega produkta: novega C3. V istem času je FIA sestavljala nov pravilnik prvenstva WRC. Glede na to, da C3 popolnoma ustreza definiciji pravilnika, so je vse idealno poklopilo. V teh okoliščinah bo Citroën poskusil svojo udeležbo v avtomobilskem športu obrniti maksimalno sebi v prid."


Ali lahko ta vozila vnesejo nov elan v prvenstvo WRC? "Pretekla prvenstva WRC so bila v določenih trenutkih pogosto kritizirana zaradi pomanjkanja agresivnosti ... Reli je bil sam po sebi sicer spektakularen zaradi lepote pokrajin, skozi katere je potekal, dirkalnikom pa je nedvomno primanjkovalo nekakšne divje plati. Mislim, da bodo od zdaj naprej tega deležni. Upam, da bodo te spremembe vzbudile zanimanje mlajših ljubiteljev relija in da bodo imele pozitiven vpliv na prvenstvo."


Motor dirkalnika WTCC je že imel vgrajeno prirobnico širine 36 mm, tako da večji pretok in večja notranja obremenitev nista inženirjem za motorje Citroën Racing povzročala nobenih posebnih preglavic. To začetno prednost so pravzaprav izkoristili za poglobljeno študijo najmanjših podrobnosti. V sodelovanju s kemijskimi inženirji znamke Total jim je med poglobljenimi raziskavami zmanjšanja trenja uspelo izboljšati izkoristek in povečati učinkovitost. Inženirji so se bolj kot kadarkoli doslej prioritetno posvetili zanesljivemu delovanju. S kvoto treh motorjev na vozilo v sezoni je seznam tehničnih specifikacij primerljiv s tistim, ki velja za prvenstvo WTCC, na katerem pa morajo mehanski deli sicer vzdržati manj kilometrov vendar pa pri višji povprečni hitrosti.


Krisa je opazil Yves Matton in Citroën Sport je z njim sklenil pogodbo o udeležbi na prvenstvu JWRC v sezoni 2005. Za volanom dirkalnika C2 Super 1600 je sezono začel z zmago na reliju Monte-Carlo, na koncu pa je osvojil tretje mesto v skupni razvrstitvi prvenstva. Po sezoni 2006 je ostal brez celotnega programa in je nastopal na posamičnih dirkah. V tistem obdobju je začel sodelovati s Paulom Naglom iz Irske. Slednji je imel kot sin sovoznika že kar solidne izkušnje, ki si jih je nabral od začetkov dirkanja v letu 1997.


V sezoni 2009 je Krisa izbrala ekipa Team Peugeot UK za nastopanje na prvenstvu IRC. Za volanom dirkalnika 207 S2000 je osvojil štiri zmage in si priboril naslov prvaka. V sezoni 2010 je branil osvojeni naslov, vendar pa se je moral tistega leta zadovoljiti s tretjim mestom. Dobri rezultati so mu odprli vrata v novo ekipo Mini, ki se je ravno v tistem času pripravljala na pridružitev prvenstvu WRC. Vendar pa se je njihov program ob koncu leta 2011 zaključil in Kris je ostal brez volana. Po zaslugi ekipe Citroën Racing je v sezoni 2013 nastopil na reliju po Finski in Avstraliji z uradnim dirkalnikom DS 3 WRC.


Ko je ekipa Citroën Racing najavila povratek na prvenstvo WRC v sezoni 2017, je bil kot prvi njihov uradni voznik imenovan Kris Meeke. V sezoni 2016 je bil zadolžen za večino razvojnih testiranj Citroëna C3 WRC, poleg tega pa je še sedemkrat nastopil za ekipo Abu Dhabi Total WRT. Kris se je kot zmagovalec relija na Portugalskem in Finskem dokazal za hitrega voznika na vseh vrstah terenov, ki se bo v naslednji sezoni resno potegoval za naslov svetovnega prvaka.


Po zaslugi naslova mladinskega prvaka si je Craig v sezoni 2012 priboril mesto v dirkalniku Fiesta S2000. Sezono je začel z zmago na prvenstvu S-WRC v okviru relija Monte-Carlo, potem pa so se stvari razpletle tragično. Na reliju Targa Florio (IRC) je njegov sovoznik in prijatelj Gareth Roberts, poznan tudi pod vzdevkom "Jaffa", izgubil življenje v nadvse nenavadni nesreči. Craig je uspel to težko obdobje prebroditi ob podpori Garethovih prijateljev in družinskih članov in je sezono nadaljeval s sovoznikom Paulom Naglom. Na prvenstvu S-WRC si je uspel priboriti tri nove zmage in ob koncu sezone naslov prvaka.


Stéphane si je uspel opomoči do konca sezone in nastopiti v Veliki Britaniji, kjer je končal na devetem mestu. Gabin se mu je uspel pridružiti na reliju Rallye du Var, kjer sta opravila veliko testnih voženj, preden se bosta v sezoni 2017 pridružila ekipi Citroën Total Abu Dhabi WRT.


Med leti 2004 in 2006 je šejk Khalid nadaljeval svojo kariero na prvenstvu MERC (drugo mesto v sezoni 2005 in tretje mesto v sezoni 2006) in se udeleževal tudi prvenstva P-WRC[1]. V drugem delu sezone 2007 je začel dirkati na najvišji svetovni ravni s Fordom Abu Dhabi WRT. Za to ekipo je z dirkalnikom Fiesta WRC nastopil na približno štiridesetih relijih. Njegov najboljši rezultat je peto mesto na reliju po Avstraliji leta 2011.


Po zmagi na reliju po Dubaju leta 2015 se je šejk Khalid odločil za premor na prvenstvu MERC. V sezoni 2016 je sodeloval na štirih preizkušnjah prvenstva WRC in hkrati z budnim očesom spremljal rezultate Krisa Meekeja, Craiga Breena in Stéphana Lefebvreja v ekipi Abu Dhabi Total WRT. Nastopa tudi na vzdržljivostnih oziroma Cross-country relijih zato ga bomo videli na startu relija Dakar 2017 za volanom dirkalnika 2008 DKR. Šejk Khalid bo nastopil na nekaterih izbranih dirkah prvenstva WRC za volanom Citroëna C3 WRC.


Od konca šestdesetih let prejšnjega stoletja se je to partnerstvo razširilo še na področje avtomobilskega športa. Citroënova vozila so v barvah znamke Total ponosno dosegla nepozabne rezultate na nekaterih legendarnih dirkah takratnega obdobja. Lucien Bianchi je leta 1968 za las zgrešil zmago na maratonu London-Sydney, tako da je morala ekipa Citroën-Total počakati eno leto, da je Bob Neyret v letu 1969 zmagal na reliju po Maroku. Ostali rezultati so že del zgodovine, vendar velja vseeno omeniti izjemno uspešno obdobje vzdržljivostnih relijev z Vatanenom in Lartigom, obdobje relija WRC z vozniki Bugalski, Sainz in Loeb in pa obdobje prvenstva WTCC, na katerem so se izkazali López, Muller, Loeb in Ma, pri čemer pa ne smemo pozabiti niti na promocijske dirke ekipe Citroën Racing.


Abu Dhabi Racing je podjetje, ki si s svojimi iniciativami prizadeva povečati prisotnost Abu Dhabija v svetovnem avtomobilskem športu. Njegov predsednik, šejk Khalid bin Faisal Al Qassimi, sodi med najbolj izkušene voznike Združenih arabskih emiratov in je večkratni prvak v reliju na Bližnjem vzhodu. Decembra 2012 sta Abu Dhabi Racing in šejk Khalid Al Qassimi izrazila svojo strast in privrženost avtomobilskemu športu ob sklenitvi partnerstva z ekipo Citroën Racing, ki je osemkrat osvojila naslov svetovnega prvaka organizacije FIA med konstruktorji.


Že več kot štiri desetletja se usodi Citroëna in Michelina testno prepletata v svetu avtomobilske proizvodnje. Blagovni znamki sta industrijska partnerja vse od dneva, ko sta prvič osvojili mesto na zmagovalnih stopničkah prvenstva WRC, na reliju TAP po Portugalski leta 1973, kjer je bil Citroën DS21 voznika Francisca Romaozhina opremljen s pnevmatikami Michelin XAS.


Proti koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja sta znamki ponovno združili moči na vzdržljivostnih relijih in osvojili štiri zmage na reliju Dakar ter pet naslovov prvaka med vozniki in pet med konstruktorji na pokalu Cross-Country Rally World Cup z dirkalnikom ZX Rallye-Raid.


Po povratku na prvenstvo relija v začetku let 2000 sta Citroën in Michelin osvojila pet naslovov prvaka med konstruktorji z vozili Xsara Kit-Car, Xsara WRC in nato še z DS 3 WRC. Z 52 zmagami je Citroën tudi tista znamka, s katero je Michelin osvojil največ zmag na svetovnem reli prvenstvu FIA. Michelin seveda sodeluje v najnovejšem projektu Citroën C3 WRC.


Pravila so takrat velevala, da mora proizvajalec za udeležbo v skupini A izdelati vsaj 2.500 primerkov serijske različice, predelave za dirke pa so bile omejene na elemente, ki so se nahajali v njih. Nič čudnega torej, da je bilo tako imenovano svetovno prvenstvo ogroženo, saj bi lahko postalo prej japonsko. Pa še to z le dvema proizvajalcema. Potrebne so bile torej spremembe, ki bi pritegnile več proizvajalcev. 041b061a72


Info

Ti diamo il benvenuto nel gruppo! Qui puoi entrare in contat...
bottom of page